KENAPA AKU MASIH KEKAL DENGAN BROKER XM. INI ADALAH PUNCANYA


Entah kenapa bosan tiba2 datang dalam fikiran aku nih. mungkin kerana PKP kot? tak boleh bergerak keluar kesana kemari jadi tergeraklah hati aku untuk kongsikan sedikit pengalaman aku bersama broker no 1 di Malaysia ni. tak lain dan tak bukan adalah XM.

Aku berkecipung diarena forex ini mungkin bertahun jugalah kalau tak silap aku dah dekat belasan tahun kot. pada asalnya atas dasar ingin tahu apakah itu forex? dan akhirnya ia menjerat aku sehingga hari ini plak. 

pengalaman perjalanan aku sepanjang bertahun dengan dunia forex ini sedikit sebanyak mengajar aku erti mengawal perasaan. mahunya tidak jikalau aku untung besar pastinya perasaan seronok akan muncul tahkala masanya datangnya rugi tibalah perasaan kecewa, marah, dan menyesal. tetapi setelah sekian lama aku cederung disini kawalan emosi aku dah menjadi terlalu biasa. sampaikan bila untung pun dan perasaan jadi biasa je dan bila rugi pun dah jadi biasa pada aku.

disitulah rentak dan liku liku sebagai seorang part time trader ni. demi untuk mencari duit sampingan sanggup melakukan benda yang berisiko pada diri. bagi aku pula. risiko seperti ini aku lebih rasa lebih selesa berbanding mengambil risiko seperti pecah bank, merompak dan sebagainya. dah sah sah tidak selamat.

dengan bermulanya aku menyertai sebuah kumpulan yang diketuai oleh Azalizan dari Team XM Utara aku dibagaikan seorang teman yang paling kerap mengikuti ia dimana2 seminar yang dianjurkan oleh XM. dan bertuah badan juga aku kerana dia adalah seorang team leader yang berwawasan tinggi dan mengambil berat dalam hal komuniti. sampaikan tidak akan terpisah walaupun dia dari perlis dan aku dari kedah kami sering akan kerap berjumpa.



disitulah aku diangkat satu level dan amanat besar untuk diberikan. kini aku mempunyai satu akaun partnership untuk memberikan kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai team aku. sebagai cerita mudah kita mempunyai 3 jenis konsep untuk menjana duit itu sendiri dan akan dibayar dengan jumlah 1 lot - RM8.00  

konsep yang aku nak sampaikan ianya mudahlah juga. aku gunakan ia secara sendiri je. dengan trade pada akaun sendiri je. aku untung komisen tetap akan dibayar dan jika aku rugi sekalipun komisen juga akan dibayar. kerana cara bayarannya adalah mengikut dari saiz lot itu sendiri. mudahkan?

jadi kepada semua client aku pun aku serapkan terus komisen itu kerana apa. kelebihan memihak kepada mereka jika mereka untung komisen mereka tetap berjalan dan jikalau mereka rugi komisen mereka juga turut jalan. jadi tiadanya beza diantara aku dengan client aku. adil bukan jika lagi banyak dia tekan lot lagi banyaklah komisen yang dia akan dpt. berbaloi bukan.


jadi disinilah aku terus menjadi penghuni tetap sebagai part time trader. berbalik kepada 3 konsep yang aku nak sampaikan tadi.




tidak kiralah siapa pun korang. jika korang ada dalam kateria ini korang dah boleh membentuk untuk menjana duit anda. tetapi pastinya kena ingat risiko forex adalah amat tinggi kerana kawalan mental dan kawalan duit diakaun semestinya cekap bagaimana untuk menghadapi situasi ini. melainkan korang dah expert dalam trading.

cara bayaran aku membayar menggunakan dua kaedah

1. satunya melalui akaun bank korang 
atau 
2. melalui system auto rebet dimana setiap lot yang dijanakan akan masuk menerus ke akaun mt4 korang. jadi cara pengeluaran korang bolehlah terus dengan bank. kebanyakkan ramai client memilih option ke 2 ini. kerana ianya lebih mudah dan pembayarannya pula adalah setiap hari selasa dan khamis.

cuma ini hanya coretan aku sahaja kepada pembaca blog aku ni. jika korang berminat korang bolehlah cari aku difacebook dengan carian diblog aku ni. boleh je terus hubungi aku disana.


aku sertakan sedikit video aku di youtube ketika bersama program jejak sifoo CTC.FM radio forex no 1 Malaysia.

kalau korang masih tiada akaun XM boleh je berdaftar dengan aku disini.  

sebarang masalah atau komen dan juga pendapat bolehlah dituliskan pada ruangan komen dibawah.

 Risk Warning: Your capital is at risk. Leveraged products may not be suitable for everyone. Please consider our Risk Disclosure.

Post a Comment

0 Comments